19112019 : CT SCAN AGAIN - HOSPITAL PUTRAJAYA

19112019 : CT SCAN AGAIN - HOSPITAL PUTRAJAYA


Dua hari berturut-turut, hari ini dan esok ada appoitmen di Hospital Putrajaya. 
Hari ini untuk melakukan CT Scan di kepala ekoran kesakitan di kepala.  Pertama kali saya melakukan CT Scan dan MRI ialah diHospital Denai di Taman Desa dan menemui infak.  Dikatakan infak itu tidak boleh dibuat dan ia mungkin juga menjadi punca sakit kepala.

Namun dikatakan infak itu tidak membesar dan mungkin ial kesan jatuh semasa kanak-kanak.

Kali in saya akan cuba melakukannya di Hospital Putrajaya.

Agak khuatir juga kali ini kerana sudah semingu batuuk ini tidak pulih lagi,  Dikhuatiri ia akan memberi kesan semasa CT Scan dilakukan.

Setelah menanti hampir tiga jam, nama saya naik dan tidak sampai pun 20 minit selesai. Persiapa 15 minit dan scan 10 minit. 
Ya Allah, aku tahu Kau mengujiku mmengikut kekuatan hamaNya.

Esok pula saya akan melakukan kolonoscopic.
Sekali lagi malam ini membuat persiapan membersihkan usus sebelum prosedur dilakukan.






Malangnaya campuran bahan dengan air hanya dapat dihabiskan untuk 1 sache sahaja. Sementara dua lagi, tidak mampu saya meminumnya.

Harapan semoga esok boleh kulalui dengan mudah untuk mengesan samada bebas cancer corektoral.

Comments

Popular posts from this blog

29052018 : Jeruk Mangga Tanpa Cuka by Ety Jamilah

20092018: Budaya Menyumbang (salam kaut) ketika majlis perkahwinan

18032019 : Pertandingan gubahan tuala hantaran untuk Alumni STAR Klang