18022019 : Menangani burung merpati di bumbung




18022019 : Menangani burung merpati di bumbung

Sudah hampir dua minggu saya dan MJJ menghabiskan masa dan berehat di Villa MJJana. Selain dari mengambil antibiotic, badan terasa lemah dan turut membuat urutan dan terus berehat.

Saya lebih banyak berehat dengan tidur. Sesekali tawaf keliling rumah berteraphy dengan bunga-bungaan dan tanam-tanaman yang lain.  Agak sedih juga melihat beberapa tapak tiang menjadi lokasi najis burung merpati.  Setiap petang saya cuba halau dengan pancutan air. Semoga tidak merebak.

Menurut MJJ beliau akan cuba berurusan dengan penangkap burung di beberapa kebun di Indah Perdana. Sekiranya masih belum berjumpa, saya telah menghubungi penjual gel burung yang saya peroleh dari Mr. Google.

Teringat burung-burung merpati dan terkukur yang banyak yang sengaja dibela olah jiran lama arwah ibu saya di Kanchong Darat.

Setiap pagi dan petang tugas arwah Cikgu Bidin ialah menguruskan burung-burung tersebut yang semakin hari semakin jinak. Beratus ekor. Semoga rumah kami tidak menjadi sasaran burung-burung tersebut.

Comments

Popular posts from this blog

29052018 : Jeruk Mangga Tanpa Cuka by Ety Jamilah

20092018: Budaya Menyumbang (salam kaut) ketika majlis perkahwinan

18032019 : Pertandingan gubahan tuala hantaran untuk Alumni STAR Klang