29102018: Landscape Villa MJJana: Orkid Corner

29102018: Landscape Villa MJJana: Orkid Corner

Salah satu specis bunga yang amat saya minati ialah orkid.  Pun begitu, saya tidak begitu mahir dalam penjagaannya, namun amat menggemarinya terutama semasa mengeluarkan bunga-bungaan.




 Buat masa ini hanya beberapa spices sahaja yang saya beli.  Harap-harap menjadi.  Kalau boleh saya hendak tanam di tanah sahaja seperti di laman Tauke Kelapa Sawit Olak Lempit, Ros Kerepek atau Fazz Kerepek.  Tapi tidaklah sampai membuat rumah orkid.

Alhamdulillah sehingga kini, bunga-bunga orkid sentiasa memberi aura positive untuk saya.  Setiap kali memandang dan meembelek orkid ia memberi semangat untuk terus menghargai keunikannya.



Comments

Popular posts from this blog

29052018 : Jeruk Mangga Tanpa Cuka by Ety Jamilah

20092018: Budaya Menyumbang (salam kaut) ketika majlis perkahwinan

18032019 : Pertandingan gubahan tuala hantaran untuk Alumni STAR Klang