26022018 : Pasangan yang begitu istimewa buat saya

#togethertilljannah
#mjjana
(wedding anak Dato Sri Jamidah & Datin Radhiah - Puspanitapuri)


26022018 :  Pasangan yang begitu istimewa buat saya

Sebelum meneruskan rawatan radioteraphy yang akan bermula esok, saya meneruskan penganian tajwid bersama ustazah Umi kalsom hari ini.  Syukur dapat berkongsi cerita beliau dan suami yang wajahnya terpapar di akhbar STAR semalam.

Sepasang suami isteri yang pernah satu masa begitu aktif dengan pelbagai persatuan, Majlis Belia Selangor dan Ustazah dengan aktiviti agamanya. Abg. Ramli aktif dalam belia Selangor sesuai dengan jawatannya sebagai setiausaha MBS dan ustazah Umi Kalsom sebagai PM kawasan Parlimen Selayang. Banyak input berkaitan kesabaran, kesyukuran dan ilmu agama yang saya belajar dari Ustazah Kalsom Ngadiran termasuk memperbaiki tajwid dan tadarus.  Syukur saya dipertemukan dengan orang seperti beliau yang turut banyak memberi semangat dan kekuatan dalaman diri. Pengidap sakit 1 dalam 20000 begitu kuat menghadapi sejenis penyakit 1 dalam 20000 iaitu  Myasthenia gravid.  MG terjadi kerana terputusnya komunikasi antara saraf dan otot

Dengan keratan akhbar itu juga saya majukan ke dalam group WA IP untuk makluman semua dan telah mendapat renspond yang positif dalam kalangan warganya.  Semoga mereka terus cemerlang di dunia dan akhirat.




Comments

Popular posts from this blog

29052018 : Jeruk Mangga Tanpa Cuka by Ety Jamilah

20092018: Budaya Menyumbang (salam kaut) ketika majlis perkahwinan

18032019 : Pertandingan gubahan tuala hantaran untuk Alumni STAR Klang