24022018 : Pedestrian kulon

#togethertilljannah
24022018 : pedestarian kulon

Teringat kata-kata BFF, Shida “orang Melayu kalau buat rumah mana ada siap 100%.  Ada sahaja tambahan dan pindaan.”  
Begitu juga rumah kami.

Berdasarkan sudut herba di taman sebelah wet kitchen, datang ide untuk melebarkan ruangan rumput carpet taman herba ke sebelah kulon rumah.
Ini akan memudahkan lagi tugasan pembersihan taman. 

Maklumlah sebelum ini kawasan itu ditinggalkan sedikit ruangan tanah untuk tanaman, namun ia agak kurang kemas dan sukar  untuk tawaf keliling rumah terutama apabila daun tingkap bilik dan surau terbuka luas. So kami telah meminta khidmat kepakaran salah seorang kontraktor yang pernah membantu membuat landscape di rumah kami untuk membina satu lepakan simen di kawasan itu. 

Dan inilah hasilnya. InsyaAllah semoga dapat memudahkan urusan penyiraman tanaman pokok-pokok ciku, nona, melinjau dan barisan limau-limau dan berry.



Di sebelah petang pula sekali lagi bersama Along ke masjid untuk mendengar ceramah.

Walau pun saya tidak menumpukan sepenuhnya kepada kandungan yang disampaikan penceramah berkaitan “RIBA’ namun sekurangkurangnya saya dapat solat berjemaah bersama kariah masjid At-Toyibbin. 

Kesihatan saya agak terganggu sedikit ketika itu bilamana sakit tengkuk mula menyerang dan Alhamdulillah sedikit lega dengan bantuan Along dengan meredakan melalui sedikit urutan.











Comments

Popular posts from this blog

29052018 : Jeruk Mangga Tanpa Cuka by Ety Jamilah

20092018: Budaya Menyumbang (salam kaut) ketika majlis perkahwinan

18032019 : Pertandingan gubahan tuala hantaran untuk Alumni STAR Klang